Nora Gästbloggar!

vad dumt!!! jag hade skrivit ett jättelångt fint inlägg och så försvann det! :@
Men men. Vad kan jag göra?
börjar om:
Mamma bad mig att gästblogga här idag, jag tyckte det skulle bli jättekul eftersom mamma har så himla många besökare varje dag och då kan dom få läsa lite av vad jag skriver.
Jag heter Nora Sandberg och jag är 11 år gammal. Jag fyller år den 9 februari då jag blir 12.
Och som ni nog redan vet så har jag en häst som heter Trixi Fire som är ett fux sto på 10 år.
Hon är super! Hon har tävlat upp till LA/LA och P90 fälttävlan.
Jag har nu bestämt mig att nu till våren ska jag börja träna lite för att sedan komma ut och tävla lite.
Hon är ju van. Med sin förra ägare tävlade dom fälttävlan jätte mycket! 🙂
Jag tycker att Trixi och jag har kommit jättelångt! Från att träna 50-60cm till att träna 80-90.
Vi är riktigt glada av att ha fått henne.
Och nu på torsdag ska jag vara med på en liten klubbtävling som heter chokladhoppning. och då innebär det att det är 3 omgångar. den första ronden får man önska häst i. Men det är inte säkert att man får den/dem hästarna man önskat, då är det meningen att man ska göra en fin grundomgång.
sedan i den andra omgången så har det ”hänt” någonting. Då kan man få en häst som man aldrig brukar rida/hoppa. Då får man inte välja häst alls. Och då kan man få rida med till exempel jockey läder och grimma med balsnören i.
och i tredje omgången har man en annan häst och då är det omhoppning på tid. 🙂 liksom finalen eller vad man ska säga. och så ska jag vara med i clearound privathäst valfri höjd Med Trixi 😛
Det blir då våran debut på 80 centimeter höga hinder. Vi får helt enkelt se hur det kommer att gå 🙂
men Trixi gör ingen stor grej av det och vi får hoppas att jag inte heller gör det…
Men jag hoppas verkligen att ni tyckte att det gick att läsa mitt inlägg nu! 😀
och jag kanske kommer tillbaka ? 😉
jag vill gärna ha ett lycka till? 😀 😀 😀

av saraconnemara Postat i Övrigt

7 comments on “Nora Gästbloggar!

  1. Lycka till, det kommer att gå jättebra! Vilken rolig tävling, har aldrig hört tals om det innan! Vad jag läst här så är du en riktigt duktig ryttare, och Trixi verkar vara en jättego och duktig ponny! Vilken tur och lycka att ha en egen ponny! Min dotter är sååå avundsjuk (hon fyller förresten år samma dag som du, fast 10 …) Kram

  2. Vad roligt att det går så bra Nora:)
    Jag är så glad att Trixi kom till dig hon kunde aldrig fått det bättre och ni det sötaste som finns ihop!:) Och jag lovar att det kommer gå så bra när ni kommer ut och tävlar för en bättre ponny än Trixie finns inte:)

    Massor av kramar Nicole

Kommentera

