Varm choklad+hopptävling = Chokladhoppning!

Kul att ni gillade att jag släppte in Norpan på min blogg! Hon var glad och stolt att få skriva ett inlägg och det blir nog fler gånger.
Vill förtydliga ang. ”Chokladhoppningen” att det heter så för att mellan första och andra omgången så går alla tävlande upp på ”Hyllan” (alltså vårt fik i stallet) och dricker varm choklad och värmer sig och där delas även hästarna ut till nästa omgång och man får veta vad som hänt med just sin häst. Förra året hoppade Nora barbacka i grimma med balsnören istället för tyglar. Kändes lite skakigt, men gick galant! Undrar vad hon får göra iår. De anpassar ju såklart häst och bus efter ryttaren för ingen är ju intresserad av olyckor, men det ska ju samtidigt vara en utmaning och det brukar vara jättekul. Säger jag som bara tänker stå bredvid och titta på 😉
Jag är inte så äventyrlig av mig… eller kalla det feg om ni vill… 🙂

Kommentera

