Slut som artist :-)

Var i stallet och red Sara i dag och jag är helt förfärad över vilken kondis – eller brist på kondis – jag har!!! Eller inte bara jag, tanta var rätt slut hon med efter en halvtimme. Jag hade byggt ett pyttehinder med en bom på två sockerbitar bara på medellinjen som vi tränade galoppombyten över och det var kul men svettigt tyckte vi båda två. När vi var klara så var hon genomsvettig och jag totalt förbrukad. Måste försöka rida oftare men jag hinner ju inte så mycket numera när jag jobbar mer.
Började storstilat med att prova att gå runt galoppbanan för att skritta fram men lade snabbt den planen på hyllan. Vet inte vad jag tänkte på när jag lade ihop vinterkyla, hackamore, halt, spökhäst… ingen bra soppa så det blev en väldigt kort tur och sedan in i ridhuset.

Roligt hade vi i alla fall och jag ska försöka vara duktig och ta mig mera tid framöver känner jag.

Passade på att fota lite i vintersolen:
Min lunch är nästan slut…
Undrar om det är läge att sno åt sig lite från Sayonara…? Maybe not…

I brist på anant får man äta snö

Kommentera

