Ja, jag vet att jag tjatar, men…

…jag måste få säga det igen: jag har världens bästa tant!
Jobbade heldag idag och åkte sedan med både Daniella och Nora till stallet. Liten Tuva var med också eftersom jag var barnvakt så hon skrittade fram Trixi medan Nora gick bredvid och höll i. Inga problem där. Trixan är så snäll när det sitter småbarn på. Milli rider henne ju ensam i ridhuset.
Jag red Sara en liten, liten stund medan Daniella stod och trampade och ville att det skulle bli hennes tur. Hon verkade inte så väldigt på innan, men när hon sett hur fint tanta gick så blev hon ju himla sugen 🙂 Använde hackamore idag också och hade en lika härlig, om inte ännu läckrare, Sara som plötsligt blivit en helt annan häst. Hon är glad och framåt, orkar för att hon inte svettas så våldsamt nu när hon är klippt och behöver inte ha nåt i munnen. Det märks verkligen att hon trivs då. Jag hann bara rida i kanske tio minuter och Daniella filmade lite – men hon har konsekvent huggit huvudet av mig i nästan alla filmsnuttar så det var ett väldigt redigerande för att klippa bort de bitarna 😉 När jag var klar kom naturligtvis ungen och gjorde allt så mycket bättre (som synes på filmen) men det var ändå roligt att få känna på tanten ett litet tag.
Som sagt – jag har gått från doldis till linslus – det är jag som rider i början av filmsnutten *wow*

Nora och Trixi försökte få ordning på varandra och kom väl inte helt överens förrän sista kvarten. Det är några dagar sedan Trixan blev riden eftersom Nora varit sjuk och jag har inte hunnit, och hon blir stel och trist när hon inte hålls igång hela tiden. Men de fick till det ganska bra på slutet i alla fall.

Efter ridning, mockning och foderfixande så kvällsfodrade vi ridskolehästarna och så tog vi med oss våra fina hjälmfrillor och åt kvällsmat på McDonalds för en gångs skull. Klockan kvart över nio! Man är ju inte barnvakt varje dag så det må vara hänt.
Nu är det bed time story som gäller…. *zzzzzzzzzz*

Kommentera

