Vit skönhet

Nej, för en gångs skull menar jag inte tanten även om hon alltid kommer att vara den vackraste bland vackra hästar utan en P.R.E. som står i vårt stall och som jag fick ynnesten att rida en liten sväng i förmiddags. Egentligen skulle han bara skrittas av lite, men vi fick till lite trav också och vilken känsla!!! Han är så überkänslig att bara man vickade en centimeter åt sidan så försvann han åt nåt annat håll och att ta i tyglarna var nästan otäckt för det räckte med att nudda honom i munnen så började han trampa i form. Heeeeelt stilla händer med nästan ingen kontakt och heeeeelt stilla sits var det som gällde och då kändes det faktiskt ganska ok, men lite vingligt. En otroligt häftig känsla i alla fall och så otroligt annorlunda mot mina ponnyskruttar. Eller mot alla andra hästar jag nånsin ridit faktiskt.
Jämför att köra traktor och att brassa Ferrari… ja, ni fattar…. 🙂
Han är ju riden på stångbett på en hand och van att samla sig på lång tygel, så jag förstår att det blev en chock för honom att komma hit (till vinterkylan från Spanien) och bli riden med delat bett och på ”svenskt” vis, men det går bättre och bättre och han börjar se riktigt trevlig ut.
Jag är lite förälskad måste jag erkänna… 😉

One comment on “Vit skönhet

Kommentera

