Lilla goa hästen

Efter jobbet åkte jag och Nora till stallet och fixade lite, åt semla på Hyllan och sedan red på ledigtiden i ridhuset. Jag har ju ridit Sara på hackamore i flera veckor men idag gick jag tillbaka till ett vanligt tredelat bett och hon var så himla fin!!! Klev på och klev framåt och var verkligen sådär härlig som hon kan vara näar hon är som bäst! Bästa lilla härliga hästen!!! 🙂 Dock har hon allvarliga attitydproblem med de andra hästarna i ridhuset. Hon slickar öronen bakåt och håller man inte koll på henne så skickar hon gärna ut ett bakben. Förut har hon varit grinig men nu är hon verkligen skitsur och riktigt bitchig. Trist.
Nora red Trixi som nästan hade skickat av Sandra igår (hemska lilla ponnyskrutt) och det var ett riktigt bra pass. Trixan såg mjuk och härlig ut redan från start – det är inte alltid, hon brukar ta tid på sig att mjukna – och var jättefin hela tiden. De tränade ökningar och den lilla ponnyn kan öka hon!!! Jösses vilket steg hon har när hon anstränger sig lite!
Härligt skitig men glad Sara efter en repa i ridhuset 🙂

Nu har jag precis avnjutit 12 bitar sushi och är lagom mätt och go, så nu ska jag nog slänga mig i soffan alternativt i badet med en bra bok…

One comment on “Lilla goa hästen

Kommentera

