Dagens visa

Dagens visa kommer från ett musikaliskt geni som följt mig ända sedan jag var liten. Det handlar om Kate Bush som med sin nästan flickaktiga röst och säregna kroppsspråk inte utmärker sig som en av de lättaste att förstå sig på, men jag har älskat henne från hennes första platta ”The Kick Inside” 1978 och hela vägen fram till nu. Hon skriver fantastisk musik som ibland behöver mogna lite för att man ska uppskatta den, men ge den en chans vettja! 🙂 Hon har alltid vågat vara sig själv och gått sin egen väg – gjort sin grej, take it or leave it.

Min favoritskiva heter ”Lionheart” och har enligt mig inte en enda dålig eller ens halvdan låt.

Jag bjussar på tre videos!

Genombrottslåten ”Wuthering Heights” från debutplattan:

”Strange Phenomena”:

”Moving”:

Kommentera

