Hästsöndag

Eftersom Milla sov hos sina kusiner in Linköping i natt så kunde jag få sova en liiiiiten stund i morse. Är det då inte typiskt att man vaknar halv åtta och inte kan somna om???

Eh… fäller min häst eller fäller min häst???

Vi åkte till stallet vid halv ett för det skulle komma en tjej och prova Sara eftersom jag behöver någon som kan rida henne ett par dagar i veckan när jag jobbar mycket i perioder. Sara var dryg men det gick riktigt bra på slutet så vi kom överens om att hon provar ett tag så får vi se. Tisdag blir första dagen så jag hoppas tanten sköter sig då…
Några timmar senare var det dags att lasta Trixan för det var hoppträning för Jenny som stod på schemat. Det märktes på ponnyskrutten att hon hade härjat i skogen igår för hon kändes lite trött sa Nora, men de kämpade på och hoppade långa banor idag. Den sista var på 9 språng tror jag och det gick galant.
Nu har vi fått reda på datumen för div.3-hoppningen också så vi kan planera våren lite och det är ju bra när man jobbar helger som jag gör.

Jag är jättetrött så nu blir det bingen för mig strax. Kanske ett avsnitt eller två av ”2½ Men” först bara… 8)

Kommentera

