Tufft, sa tanten

Igår kväll, när jag kom hem från Västerås och en jätttttetrevlig kväll och dag hos Åsa som jag inte sett på år och dag, så åkte jag direkt till stallet för att kvällsfodra och rida tanten.
Jag har nu gett mig f-n på att det är slut på slöridandet och nu ska vi hitta tillbaka till vår gamla kondition och diciplin igen. Dock är vi där av skilda åsikter… Tanten är ganska van vid att om hon bara driver mig lite lagom långt så ger jag upp för jag orkar inte bråka, men igår var det andra bullar för då jäklar hade jag bestämt mig för att vi skulle genomföra ett svettigt pass där båda fick jobba ordentligt.
Hon protesterade storligen i början när jag började ställa krav på henne, men mjuknade så småningom och klev på riktigt fint. På slutet var hon faktiskt jättehärlig!!!
Idag är det söndag och jag har varit SÅ HIMLA DUKTIG!!! 🙂 Ända sedan vi flyttade har vi haft garaget fullt med lådor och skräp från flytten så man har inte kunnat komma in där över huvud taget. Nu – till sist – tog jag mig i kragen. Åkte till NFK och hämtade hästsläpet och så fyllde jag det ända upp i taket med skräp, lådor, gamla möbler och allt annat jag inte ville ha i garaget och körde till tippen. Jag ville verkligen inte för det är så himla trist och jobbigt men efteråt kändes det bra och jag var så nöjd med mig själv! Duktig flicka!
Så vidare till stallet för nu var det dags för Sara att gå ett pass igen. Jag har en tjej som ska ha henne ett par dagar i veckan när jag inte hinner och hittills har tanten ägnat sig åt att driva häcken av henne i ridningen. Hon har maskat, vägrat gå, studsat på stället… you name it… men idag skulle det bli ändring på det minsann!
Sagt och gjort – full fart redan från början och ingen tolerans mot dumheter, och se! det gick ju galant!!!
Man måste ju alltid hitta knapparna på en ny häst och det tar ett tag, men om hästen i fråga gör sitt bästa för att driva med en så tappar man ju lusten till slut.
”Dum, dum, dum” tjurade tanten hela passet nästan, men till slut gav hon sig och det kan säkert bli riktigt bra framöver.

Nu är jag trött så det blir nog ett varmt bad och min braiga bok som jag nästan inte kan släppa… 😉

2 comments on “Tufft, sa tanten

  1. Vad härligt du skriver! Med envishet kan man verkligen komma långt.
    Må gott!
    //Åsa

Kommentera

