Träning ger färdighet

Nora har haft en hård dag på ridfronten. Först tränade hon med dressyrlaget på dagen på Steffi, sedan käkade vi lite och åkte hem en stund efter mockande och pyssel.
Så tillbaka till stallet för Lisbeth-träning på Trixi. Då är det tuffa tag som gäller men det gick så bra och Norpan var nöjd och glad efteråt. Sara fick också gå ett pass och hon gjorde verkligen sitt allra bästa för att göra tvärt emot hela tiden. HELA tiden. Till slut blev det väl lite styr på henne, men GUUUD vad envis den ponnyskrutten kan vara!!!
Mycket träning, men det går bättre och bättre för varje gång så då känns det ju som om det är värt att lägga så mycket tid och pengar på det.
Nu har vi fått datum för dressyr och hoppning div.3 och jag kommer med största säkerhet att få pussla och byta lite pass på jobbet för att få ihop det. Dressyrtävlingarna känns det som om Nora kan åka på utan mig om vi nu måste välja, men på hoppningen vill jag gärna vara med för där kan det ju hända så mycket mer och jag vill skrapa upp min unge själv OM det skulle gå åt skogen. Förhoppningsvis går det lika bra som det gjort på de senaste hopptävlingarna (söndagens inte inkluderad) så det ska väl inte vara nån fara men ändå… 🙂

Kommentera

