Vårsprall!

Vårt internet är helt kajko så därför blev det ingen uppdatering igår som det brukar. Kändes lite konstigt för jag är van att skriva nåt varenda dag ju!
Vi får se om internet funkar så pass länge att detta inlägg hinner bli klart…

Hur som helst. Efter jobbet idag var det stallet som gällde och jag hade bestämt mig för att jag skulle försöka baxa den vita tanten runt galoppbanan utan för många utbrott och halla-ballå. Hon får ju totalspel varje vår när vi börjar komma ut ur ridhuset och rida ute och då brukar det ta en ända med förskräckelse om man har otur. Det liksom bubblar i hela kroppen ju och då går det inte att hålla sig med fyra fötter i marken samtidigt. Om jag inte var så förbannat envis så hade jag kanske tänkt om när jag såg att det spöregnade, men hade jag nu bestämt mig för att rida ute så var det uteridning som gällde.
Vi skrittade ett par varv. Inga större problem förutom de faaaaarliga mördarhararna som lurar där man minst anar det. Så travade vi lite och lyckades faktiskt ta oss runt två varv trots att tanten var allt annat än avspänd och gick mer eller mindre på tåspetsarna. Hon hade liksom alla ben åt alla håll samtidigt och försökte springa med näsan rakt upp i luften och efter två varv så kände jag att om jag fortsätter så kommer hon att explodera så då flydde vi regnet och gick in i ridhuset. Där fick jag en helt fantastiskt fin framåtbjudning som så ofta när vi börjat ute, men annars var det inte mycket styr på henne. Hon sprang mest kändes det som, men hon var glad och prillig och det är inte det sämsta 🙂

Nu tänker jag däcka i ett hett bad och sen blir det zzzzzzzzzzzzzzz
Eftersom jag var uppe tidigt i morse och lagade middagen samtidigt som jag tvättade håret och gjorde iordning både mig och Milla (jösses så effektiv man blir när man inte har annat val) så är jag faktiskt rätt trött efter både jobb och stall – även om det är kärt besvär.
Natti!

av saraconnemara Postat i Sara

Kommentera

