Nu e det vår banne mig!

Twixen fick komma ut och skutta på gräsmattan för första gånger i år och då är det vår! Han grävde blixtsnabbt tre stora hål i jorden så det blev inte så länge ute dock. Det är solsken och vårvarmt men tyvärr typ storm som förtar nöjet lite. Jaja, man kan väl inte få allt…

Har just kommit hem från jobbet och ätit sushi med tjejerna. Började dagen i stallet och fixade och donade lite och Nora red privatlektion på Steffi. Jag hann inte se henne eftersom jag skulle börja jobba, men hon var nöjd och glad så jag antar att det gick galant. Hade tänkt rida Sara, men kom ju på att jag skulle direkt till jobbet och då är det inte så mysigt att komma svettig och hästluktande med platt hår av hjälmen så jag frågade Josse i stallet om hon hade lust att valla tanten några varv runt galoppbanan bara och det gick jättebra! Den vita skrutten var snäll och medgörlig som jag hade hoppats. Tack Josse för hjälpen!
Ikväll är det bara jag och stortjejerna hemma så jag tror att det blir några avsnitt av Hem till Gården som jag spelat in innan jag somnar i soffan (brukar ju bli så…). Trivsamt! 🙂

One comment on “Nu e det vår banne mig!

Kommentera

