Dressyrnörd

Nora har alltid sagt att hoppning är det hon ska ägna sig åt. När jag ser henne på Steffi som är lektionshäst på NFK så är jag inte lika säker… Lika duktig som hon är i hoppningen med Trixi – lika duktig är hon i dressyren med Steffi som är en D-ponny och egentligen för stor för Nora som är tre äpplen hög men som rider henne jättebra!
Hon ska var med i dressyrlaget med henne och har tävlat henne en del på klubben.En riktigt trevlig ponny som jag också gärna rider (men jag är inte säker på att jag rider henne lika bra som Nora… Det är för jäkligt när man blir omkörd av sina barn 🙂 ).
På lilla filmen som jag tog igår på lektionen så är Nora den som sitter i grön tröja på en brun häst. Det ser ju riktigt trevligt ut när hon håller ihop henne ordentligt och verkligen rider och inte bara åker häst…

2 comments on “Dressyrnörd

Kommentera

