Uteritt

Har jobbat idag och mitt på dagen kom ett sms om att J. som brukar ha Sara ibland gärna ville ut och rida lite och pyssla i stallet. Underbart, kände jag som stod med huvudvärk och hundra andra saker att göra idag efter jobbet. De var ett helt gäng som skulle ge sig ut i skogen i eftermiddags och Sara fick följa med. HÄRLIGT! De var ute i en och en halv timme och allt hade tydligen gått bra – inga ofrivilliga avsittningar eller tossiga hästar – och tanten hade skött sig, bara blivit lite väl glad och pigg på slutet 🙂 Det var nog precis vad hon behövde – att få skrota runt lite i skogen idag för igår var vi ju lite seriösa och byggde hinder och hoppade (*WOW*). En oxer och ett räcke byggde jag i paddocken och de var väl inte så höga men kanske drygt 70 cm och för en dressyrtant (talar för både Sara och mig själv) så är det ganska rejält 😉 Det tyckte Sara var kul och faktiskt jag med men det känns lite i kroppen idag och jag tror att jag inte är ensam om att vara lite stel – otränad som man är…

Kommentera

