Jag längtar efter…

…första dagen på betet. När man släpper ut hästarna och de ser så där förvånat lyckliga ut och nästan inte tror att det är sant. När de studsar iväg med svansarna högt och verkligen är sådär underbart sommarlyckliga.
Vi brukar alltid flytta ut till betet redan i mitten av maj, men i år blir det inte förrän ca 6 juni. Jag satt med min kalender och räknade och insåg att jag skulle vara tvungen att åka och hämta Trixan till olika träningar och tävlingar 5 eller 6 gånger under de två sista veckorna i maj och så kul är det inte att kuska ut till Kolmården och tillbaka med släp. Sorry pållarna – 6 juni smäller det! 🙂

2 comments on “Jag längtar efter…

  1. Våra har fått börja nosa på första betet, en timme i taget.
    Rider ni inte alls , under sommaren? Eller, kör ni ut till bettet och rider där?
    Kolmården, måste vara en av de finaste platserna , som finns!
    mia

  2. Vi har redan släppt våra i sommarhagen (gissa om de var lyckliga) men å andra sidan ligger vår sommarhage närmare stallet än vinterhagen hihi …
    Så fort det blir liiite varmare på nätterna så får de stanna ute dygnet runt 🙂

Kommentera

