Alltså…

… det känns lite konstigt att inte slänga iväg ett inlägg såhär på kvällskvisten. Nu när jag inte hade tänkt att göra det så märker jag att det är lite terapi att skriva mina dagliga små notiser och uppdateringar, så ok – det blir ett litet inlägg idag också trots allt…


Jag red faktiskt nu på kvällen. Tanten var kalasfin – verkligen! Hon kändes mjuk och härlig och klev på så fint utom när hon fick ett tokryck i galoppen och höll på att tippa av mig i ett hörn *haha* Det var jättelänge sedan jag red. Säkert minst 10 dagar. J. har ridit lite och så har jag släppt i ridhuset, men jag har inte hunnit rida eller så har jag haft tid men inte lusten. Idag kände jag liksom på mig att det skulle gå bra och det gjorde det. Härliga känsla – härliga ponnyskrutt!!!

Trixi har fått en dressyrsadel i present. Nora vill ju tävla lite dressyr också med henne och det är svårt att sitta riktigt bra och få till det i en hoppsadel, så nu ingår en dressyrvariant i garderoben. Inga dyrbarheter alls utan en likadan syntetsadel som Sara har och som är så GRYMT skön att sitta i att man bara vill sitta kvar och gunga med hur länge som helst. Nora tycker det känns konstigt men hon vänjer sig nog – känslan är ju lite annorlunda mot vad hon är van vid med Trixan. Måste nog lägga en liten pad under bara så kommer den ligga ännu bättre…
I morgon kväll är det träning för Lisbeth igen. Nora och den lilla röda ska bli hårt tuktade 😉 Det var allt för länge sen. Måste försöka få till det mera regelbundet men det är ju så himlans mycket just nu med träningar och tävlingar och annat och man kan inte hinna allt tyvärr.
På lördag går ju andra omgången av div 3 dressyren i Söderköping och på söndag är det Åby för omgång två av hoppningen. Allt samma helg. Såklart. Tur man är ledig. Eller snarare – tur man har så snälla och förstående jobbarkompisar så de förstår vikten av att få åka med på det här att de ställer upp på att byta vissa pass med en stressad ponnymamma… 🙂

5 comments on “Alltså…

Kommentera

