Lite ämlig

Ryggen är paj – så är det bara. Har i och för sig varit med om värre, men varje gång ryggen spökar så blir jag orolig för jag vet att det kan ta väldigt lång tid om man har otur. Tror dock att det går över hyfsat snart denna gång – känns nästan så. Inte ryggskott i alla fall för då hade jag varit förtvivlad eftersom det är så mycket som händer hela våren och sånt kan ta tid…
Magda har varit här hela dagen och tvättat och samtidigt servat sin mamma med frukost, bullar och lunch 🙂
Nu hämtar hon Emilia på dagis och tjejerna i skolan för vidare skjuts till stallet som det inte finns en chans att jag kan sköta idag. Glöm att mocka liksom.
Nora var nog helt slut efter en helg med tävlingar för hon försov sig i morse och såg väldigt seg ut när hon väl kom iväg till skolan. Det tar på en att tävla två dagar i rad. Det är så mycket planering som ska klaffa, man ska upp tidigt, helst ha med sig allt, stå och vänta och vara nervös och för henne var det ju att rida också – det slapp ju jag i alla fall 🙂 Fast det är nästan värre att stå bredvid och titta på för jag kan ju inte påverka alls. Jobbigt.
Hur som helst – jag har hunnit med 5 avsnitt av Hem till Gården tillsammans med mumsigt fika så det kunde vara värre. Och bättre…
Nu är det snart sommar för uteburen är framplockad och Twixen kan skutta runt som han vill!

2 comments on “Lite ämlig

  1. Stackars dig, problem med ryggen är ett elände… Jag vet precis hur det är, man får nästan panik när man känner att ryggen pajjar. Jag skulle gärna vilja byta ut min till en bättre, men det finns värre saker!
    Krya på dig!!!

  2. Stackare, jag lider med dig 😦
    Synd att du inte bor i Sundsvall, Stockholm eller Malmö, då hade du kunnat gå till min ”mirakel Martin” 😀
    Han har fixat min rygg. Jag fick låsningar i både nacken o korsryggen, lite titt som tätt.
    Var till Martin 4 gånger o han hittade felet (det satt fast mellan skulderbladen, så jag överansträngde o fick låsningar i antingen nacken eller korsryggen).
    Nu har jag inte haft ont på ”jag-vet-inte-hur-länge” 😛
    Kan rekommenderas om du skulle ha vägarna förbi honom.
    http://kroppia.se

    Kram o krya på dig

Kommentera

