*YES*

Så var spektaklet över för denna gången då. Sverige hamnade på en tredjeplats och det kändes rätt lagom med tanke på Eric Saades boostade ego som vi sett mer och mer av i pressen de senaste veckorna. Tänk om han vunnit! Då hade hela Sverige svämmat över av hybris… Jag skrev på Facebook innan röstningen ens börjat att jag gillade Azerbaijan och tänk så rätt jag hade för jag var tydligen överens med större delen av Europa *haha*
Fast när man ser det här… alltså, de bygger upp en arena för HUR mycket pengar som helst, de pumpar in pengar i ljus- och ljudeffekter, publicitet och kläder… Man skulle väl kunna livnära ett helt land på de här pengarna. Jag kan inte låta bli att få lite dålig smak i munnen för det går inte att komma ifrån att man skulle kunna en del av dessa pengar på något vettigare än att se skuttande discokulor i trikåer gala illa från en scen när världen svälter… Sorry – men jag har lite svårt att se det.
Dock är vinnarlåten bra så för en gångs skull måste jag väl tillstå att rätt låt vann!

En kommentar på “*YES*

Lämna en kommentar