Black Swan

OK – jag har precis sett filmen ”Black Swan” med Natalie Portman som jag har velat se ände sedan den kom. Jag är ju dans- och balettfreak sedan barnsben och hade verkligen sett fram emot denna film som fått så mycket hype och skriverier. Och jag måste säga att…. jag är lite besviken. Alltså, bra – javisst – men inte kanonbra och definitivt inte fantastisk. Jag hade nog väntat mig mer. Nu känner jag bara att jag inte fattar nånting och att den var mest konstig. Vad synd! Hade verkligen velat njuta och tycka om den för den utspelar sig ju i precis rätt miljö för mig (ja, en kostymfilm med vackra kläder hade möjligen varit ännu bättre), skådisarna är bra och handligen hade kunnat bli bra om de inte hade krånglat till det så förbannat. Trist. Hade velat ha mer. Men, men…

I övrigt så har jag idag grävt ut Trixans box ända ner på golvet och fyllt upp med fyra-fem kärror ny torv, fått båda hästarna skodda och konstaterat att Sara fortfarande är halt. Vår hovis sa att skon på den andra bakhoven hade flyttat sig bakåt minst en centimeter och tåkappan var helt deformerad, så hon har lyckats med något rejält i hagen tydligen. Men det känns ändå bättre för då vet jag att det är en skada som kommer bli bra och inte en ledinflammation eller nåt sånt segdraget och jobbigt. Känns OK efter omständigheterna, men visst vore det roligt om hon blev bra nu, för betet närmar sig med skogspromenader och härliga galopper på små gräsvägar… snart så…. 🙂

Kommentera

