Insikt

Jag läser ständigt Marcus Birros krönikor i Expressen. Ibland är det små vardagsbilder, ibland tankar fulla av insikt, men det är alltid skrivet på ett vackert språk med många nyanser som jag tycker om . Förut såg man denne lille man traskande nere vid strömmen här i stan då och då – nu finns han tydligen i Rom med sin familj. Jag är avis. Jag skulle också vilja ha chansen att ta en time out och bara dra nånstans med mina nära och kära för ett tag. Andas någon annan stans och se nåt annat än dagis och CityGross på en vanlig sketen tisdag.
Men det lär inte hända. Inte nu i alla fall. Inte än.

One comment on “Insikt

Kommentera

