Grattis till mig!

Jag fyller år idag. Blir ett år äldre alltså. Vet inte om det är så mycket att fira, men dagen började i alla fall kalasbra med att Emilia kom in och väckte mig och sjöng och lämnade över godis som hon valt ut till mamsen (hon kan sin mamma…) och ett fint kort som hon skrivit själv.
Under dagen vankas det jordgubbstårta såklart och en sväng ut till hästarna.
Jag red Sara för första gången igår och hon var laddad, men hanterbar. Vi skrittade bara och stretschade och mjukade upp och hon tyckte jag var skitjobbig som kom här och ställde krav efter flera veckors semester.
Nora red Trixi som ju också vilat – fast inte lika länge – och hon gick som en liten klocka! De tränade skänkelvikningar i galopp och det gick kalasbra faktiskt. Inte perfekt men riktigt bra för att vara dem. Det märks att Nora lärt sig mycket i dressyren på ridlägret.
Själv klarade jag att rida och fixa utan problem, men så reste jag mig ur soffan igår kväll, lite snett antagligen, och nu har jag så jäkla ont i ryggen igen. Det hade ju precis börjat gå över!!! 😦
Idag blir det Daniella som får skritta tanten för det är inte att tänka på för min del. Trist.
Jaja, lite tårta kommer nog att pigga upp! 🙂

3 comments on “Grattis till mig!

  1. Åh, grattis i efterskott! (har varit inaktiv de senaste veckorna)

    Hoppas att du hade en riktigt härlig dag och att ryggen är bättre nu med?

    Grattiskortet fick mig att tänka på när jag själv ritade/skrev ett liknande till min mor, som vid tillfället var nyskild. Jag skrev:

    GRATIS MAMMA 32 ÅR

    Hon skrattade sig fördärvad och tyckte att det lät som en kontaktannons. 😀 Gratis, liksom. *s*

    Kram!

Kommentera

