Skillnaden mellan service och SERVICE!

Fick ett brev om att jag ska byta sim-kort i min mobil pga nån sorts uppdatering som jag inte förstår mig på. Eftersom jag har en ganska ny, fin och dyr telefon och dessutom är rätt klantig när det kommer till tekniska saker som att pilla bort baksidor på mobiler utan att knäcka de små plasttabbarna som håller fast det hela så gick jag på min lunch upp till The Phonehouse för att se om de kunde hjälpa mig. Vi brukar ju vara hjälpsamma mot de som jobbar i samma hus – butikerna sinsemellan.
Jag förklarade mitt ärende för killen som stod bakom disken (eller stod och stod förresten… hängde fram över disken och lutade sig) och la fram min mobil. Han tittade på den och suckade. Observera att butiken var helt tom på andra – möjligtvis betalande kunder.
”Eh… dueee… det där är inte så bråttom”
”Nähä, men det står här att mitt simkort kommer sluta fungera om ett tag så jag vill gärna byta det på en gång men jag kan inte själv”
”Mmmm… men alltså… det är ingen brådska vettu…”
”Men tänk om det bara slutar funka en dag – då står jag ju utan telefon!”
”Jaja, kom in till mig DÅ så ska jag fixa’t. Förresten – vad har du för abbonemang? Jag kan ge dig ett bättre deal vettu…”
”Jag vill inte ha nåt abbonemang – jag vill bara byta simkort!”
*suckar ljudligt och hänger ännu mer över disken* ”Alltså, som jag sa – kom in till mig när det blir aktuellt då”
”OK – tack för ingenting då!!!”
Vägg i vägg ligger TRE som jag tidigare haft stora problem med pga ett strulande bredband. Observera att bredbandet var problemet – inte personalen för de gjorde verkligen allt för att få det att funka.
Tjejen som står bakom disken (står – inte hänger) ler och säger att det är inga problem att fixa. Hon öppnar min telefon och två minuter senare är kortet bytt och alla mina kontakter överflyttade till det nya simkortet. Hon är trevlig och rar och positiv och jag blir glad och tacksam. Såklart!
Tänk så lite det behövs för att man ska känna sig nöjd som kund. Jag kommer ju aldrig att sätta min fot på The Phonehouse igen. Sånt här är naturligtvis inte deras jobb men jag hade accepterat ett nej på ett vänligt, förklarande sätt och inte blivit ett dugg grinig över det, istället blir jag nonchalant behandlad av nån som inte bryr sig när det hade tagit honom två minuter att få en nöjd kund istället för en som skriver detta på sin blogg…
Nåt att tänka på för oss som jobbar i butik hela dagarna!

Annonser
av saraconnemara Postat i Övrigt

8 comments on “Skillnaden mellan service och SERVICE!

  1. Kostar ju så lite,,,ett leende,,ett bra bemötande och lite vänligheten. gör hela skillnaden!
    Jisses, vad duktiga dina flickor är!
    Glodde på dressyrtävlingen och vilket härligt driv, pållen har!

  2. Tack snälla – han är verkligen en pärla. Dock utan ett uns av dressyrsteg men vi ursäktar honom med att han är fälttävlanshäst i första hand 😀

  3. Ja The Phonehouse har jag också jättedåliga erfarenheter av 😦 så jag är inte förvånad. Jag tycker i allmänhet att service är underskattat och många som har det som yrke är rätt kassa på det.

  4. Kom just på en sak – vi kommer till NFK´s lokala dressyrtävlingar den 1 maj. Är ni på plats då? Vi tar med både den lilla grå och vår fina fux 🙂 LB och LA för båda är det tänkt.

  5. KUL!!! Ska kolla…. eh… jo! Vi borde vara där! Kan inte se att vi ska nånstans den dagen… Nora startar nog också LB om jag inte missat nåt. Själv jobbar jag nog men eftersom det är på hemmaplan och inte behövs skjuts så klarar hon sig själv 🙂

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s