Torsdag

En torsdag i 190 som inte blev som jag tänkt mig från början.
Hade en plan om att jag skulle fixa en massa saker på fm, städa, köpa presenter och sånt men eftersom det strulade med sjukdom på jobbet så halkade jag in där vid strax före tio och jobbade till strax efter tolv så det blev inte så mycket städat som jag kunnat önska (det har jag fått äta upp nu ikväll istället…). Hem en sväng, röja lite på övervåningen och så till dagis och hämta Milla.
Direkt till Daniellas skola och hämta henne för att köra henne till stallet eftersom hon hade extraträning för Jennifer idag och sen raka vägen till Skogslotten för Millas lektion på bästa Alva som hon längtat såååå efter att få rida.
Tillbaka till vårt stall och titta lite på Nora som red lektion på Trixi. Med tanke på den röda ponnyskruttens glada halla-ballåååå-bravader på sista tiden så blev jag väl sisådär glad när jag ser att de har upphöjda bommar (YIHAAA!!! sa Trixan) och Nora rider utan säkerhetsväst och dessutom på hackamore! På med västen och ett gäng förmaningar, men det gick faktiskt kanonbra! Trixan hade mycket spring i benen och sparkade bakut när Nora höll in henne för hon ville dra järnet mellan bommarna där de skulle få flera eller färre galoppsprång och de lyckades variera sig på allt mellan 7 och 14, så hon är rätt reglerbar faktiskt (när hon väl lyssnar), den röda 🙂
Vad har jag mer hunnit idag? Jo, lämna in en dator för lagning, köpa en present till kalaset som Milla är bjuden på i morgon, städat Millas rum… Man blir effektiv under press, det är helt klart.
Nu är jag trött, ska bara svimma med min bok en stund innan nattning…
Förresten glömmer ni väl inte Noras tävling som hon har på sin blogg som du hittar HÄR Sista anmälningsdag är på söndag, så sätt igång och tävla vettja! 🙂