Anna Anka tills jag kräks

Alltså – får Tv3 aldrig nog av Anna Anka (som jag under protest nämner vid namn i min blogg)???
Nu ska hon få ett eget träningsprogram där hon ska lära oss feta svenskar hur man blir lika skinny och mager som hon själv. Är det verkligen något att sträva mot att se ut som hon? Hon säger själv att hon har Hollywoods snyggaste kropp, men är det snyggt att vara så mager och bara vara muskler? Hon måste ju vara stenhård att ta på. Jag tycker att det är fint med lite former, jag vill inte ha en smal pojkkropp som är helt platt (javisst ja – hennes bröst är äkta också. Säger hon). Det kan väl inte vara många som vill det?
Jag är övertygad om att man kan förebygga mycket hemma i vardagen så att man inte behöver träna i TV med Anna Anka och jag är beredd att göra precis vad som helst för att slippa!!! Mina barn får t ex inte dricka läsk till vardags, de äter chips på fredagkvällarna och jag försöker att alltid bjuda rejält med grönsaker till maten för att ge dem goda vanor från början. När de blir stora kanske de tar med sig nånting de lärt sig hemifrån i alla fall. Själv är jag väldigt dålig på att äta rätt för jag är alldeles för stort fan av sliskiga kakor och god choklad, men då och då ägnar jag det en tanke i alla fall.
Dock inte just nu när jag precis ätit en halv Marabou Frukt&mandel alldeles själv (den stora varianten) 🙂
Slå ihjäl mig först så ska jag träna med Anna Anka sen… eller not…

bloglovin