Varmt

Det var himla varmt idag. Så varmt att jag tyckte det var underbart att få gå och jobba för där är det i alla fall så pass svalt att man inte smälter. Jag är inget fan av för mycket värme, lagom är bäst. Sisådär en 22 grader och lite moln är perfekt. Kanske beror det på att jag mäter vädret i bra eller dåligt ridväder 😉 Tanten tycker att om det är för varmt har man automatiskt sommarlov och då kan hon möjligen sträcka sig till att loda runt i skogen där det är lite skugga – att dressyra i paddocken är inte att tänka på ens. Trixan bryr sig inte så mycket – hon knatar på, men blir sjöblöt såklart och då känner man sig lite taskig, så oftast blir det en barbackasväng längs någon liten grusväg eller så bara när termometern börjar dra sig upp mot 25 graders-strecket. Har varit några sådana redan i sommar och fler lär det väl bli om nu vädret håller i sig några veckor till som jag läste härom dagen i tidningen.

I morgon har vi visning på huset så vi städar och fejar för fullt hela tiden – man vill ju att det ska vara tipp topp för vi vill ha det sålt så snart som möjligt så man slipper fundera på det mer. Jag vill bara flytta in i nya huset nu och tiden kan inte gå nog fort… 🙂

bloglovin