Nostalgifilm

Jag hittade två härligt underbara nostalgiklipp på Youtube från filmen ”Streets of fire” från 1984 som vi såg säkert minst 15 gånger när vi gick i 1an på gymnasiet (ja, så gammal är jag). Filmen var säkert en riktig B-rulle men gud vad vi tyckte den var bra!!! Det var en musikal med musik av Ry Cooder och Jim Steinman och visst låter det väldigt Meatloaf 😉 Filmen är gjord som en rockvideo och är någon sorts framtidsversion med rockstjärnor och motorcykelgäng och väldigt väldigt mycket 80-tal 8)
Jag blev så glad när jag såg att de fanns och tänker köpa soundtracket direkt bara för att få förflytta mig tillbaka till den tiden…

”Nowhere fast”

”Tonight is what it means to be young”

bloglovin

Hemkommen…

Nyss hemkommen från Stockholm och en bra utbildning som som alltid gett en massa inspiration och aha-upplevelser! Tyvärr var det på håret att det inte blivit nåt för när jag och Lisa kom dit där vi trodde att det var (brukar alltid vara där) så visade det sig att vi hamnat mitt i Kommunals kongress istället 8) Hm… stötte på Wanja Lundby Wedin i trappen som konstaterade att det regnade. Mmm…. det märkte vi som gått en bra bit i SPÖregn och redan var blöta om fötterna. Bara att försöka luska ut vart de flyttat oss och till slut visade det sig att det var på ett annat ställe som låg på vägen, men då hade vi redan hunnit knalla tillbaka till stationen igen bara för att alltså vända om. Man kan inte annat än skratta åt eländet, och jag har aldrig uppskattat så mycket att komma in i värmen tror jag 😉
Hur som helst – en bra dag i trevligt sällskap med FANTASTISK lunch, så jag är nöjd men sååå trött nu.
Tacos och rödvin blir det ikväll innan jag svimmar i soffan.
*ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ*

bloglovin

Fredag…

…är jag på utbildning i Stockholm hela dagen så troligtvis blir det inget bloggande av då eftersom det tar hela dagen. Kul, men jobbigt!
Blir det nåt inlägg får man väl se det som en bonus bara då 🙂

bloglovin

av saraconnemara Postat i Övrigt