Vi gjorde det!

Köpte huset alltså. Vi skriver kontrakt i morgon kväll och redan i morgon em kommer de och fotar vårt hus för om man köper ett hus måste man ju sälja ett annat liksom. Så jag fick kasta mig hals över huvud till IKEA för att införskaffa en massa lull-lull till källaren framför allt så varit så otroligt trist och tråkig så man nästan inte velat gå ner där. Den gick från att varit mörk som ett råtthål till att bli ljus och färgglad. Tänk var lite textilier kan göra! 🙂
Känns väldigt bra, men nu måste jag ju börja hålla i slantarna ännu mer för det kostar alltid med inredning och man behöver mer än man tror när man flyttar. Men kul är det!!!

Så blev det – hur det såg ut innan tänker jag inte ens tala om:

bloglovin

Tjejen som aldrig ger sig

Vi åkte till stallet i morse – Nora och jag. Hon ville ju såååå gärna rida! Trixi är alltid snäll så jag sa att om hon bara höll sig i paddocken så fick hon göra vad hon kände att hon klarade av och det var ju inga problem. Visst märktes det att hon bara hade en hand som funkade ordentligt, men det gick ändå hyfsat. Nora ger ju aldrig upp utan ger sig 17 på att det ska funka och det gör det ju för det mesta. Svårt bara när man inte får grepp om tygeln och kan hålla den kvar om hästen drar lite, men hon var glad och nöjd och det slutade med att de satt och jobbade galopparbete på volt och Trixan såg riktigt trevlig ut på slutet.
”Nu känns det bra i magen igen” sa Nora när vi åkte hem 🙂

bloglovin